Reklama kierowana do najmłodszych
Podkładka pod mysz reklamowa, to popularny gadżet promocyjny. Od lat cieszy się dużym zainteresowaniem wśród odbiorców. Z podkładek korzystają firmy oraz osoby prywatne. Są bowiem praktyczne i mają sporo miejsca na nadrukowanie grafiki. Z założenia takie produkty są kierowane do konkretnych grup docelowych. Wśród nich są najmłodsi użytkownicy komputerów. W tym kontekście pojawiają się jednak liczne wątpliwości. Dotyczą głównie etyki reklamy dziecięcej. Czy podkładka do myszki powinna być nośnikiem reklam kierowanych do dzieci?
Podkładka pod mysz reklamowa dla dziecka
Podkładki pod myszki dla graczy najmłodszych są najczęściej kolorowe. Atrakcyjne wizualnie przedmioty wzbudzają bowiem zainteresowanie najmłodszych. Prezentują postaci z bajek czy motywy związane z grami. Prezentują również ulubione zwierzęta. Wszystko to sprawia, że dziecko chętniej z nich korzysta. Firmy często wykorzystują tę okazję. Umieszczają bowiem na podkładce swoje hasła reklamowe. Nie ma w tym oczywiście nic złego. Pod warunkiem, że reklama jest prowadzona w sposób odpowiedzialny. Ważne, aby treści były dostosowane do wieku odbiorcy. Podkładki pod myszki dla graczy nie mogą wprowadzać w błąd ani manipulować emocjami dziecka.
Etyczne reklamowanie
Etyka reklamy kierowanej do dzieci wzbudza sporo kontrowersji. Dzieci są bowiem bardziej podatne na wpływy reklamowe. Nie zawsze potrafią odróżnić przekaz komercyjny od treści neutralnych. Dlatego tak ważne jest, aby takie reklamy były uczciwe i proste. Podkładka pod mysz reklamowa nie powinna więc prezentować agresywnych przekazów marketingowych. Głównie tych, które wprowadzają w błąd co do właściwości produktu. Podkładka reklamowa ma za zadanie promować markę. Powinna to jednak robić w sposób subtelny. Nachalne komunikaty sprzedażowe nie są odpowiednimi treściami dla dzieci.
Niepozorna podkładka pod mysz reklamowa, a odpowiedzialność społeczna
Dzieci spędzają coraz więcej czasu przed komputerami. Budzi to niepokój związany z ich zdrowiem fizycznym i psychicznym. Wprowadzenie gadżetu reklamowego zachęcającego do korzystania z komputera może być postrzegane negatywnie. Podkładki pod myszki dla graczy pośrednio przyczyniają się bowiem do wzrostu czasu spędzanego przed ekranem. Odpowiedzialne firmy powinny rozważyć w jaki sposób ich produkt może wpływać na zachowanie dzieci. Podkładka do myszki może służyć również jako narzędzie edukacyjne, a nie zabawka. Dobrym pomysłem jest umieszczenie na niej motywów naukowych czy zagadek logicznych. Każdemu, bez względu na wiek, przyda się też podkładka pod mysz kalendarz. Nie stanowi to przeciwwskazania do nadrukowania adresu reklamodawcy bądź hasła promocyjnego.